Karob, zwany również szarańczakiem strąkowym lub mączką chleba świętojańskiego, to popularny na całym świecie produkt o wszechstronnym zastosowaniu. Pochodzi z krajów o ciepłym klimacie, jego uprawy znajdują się m.in. w regionie basenu Morza Śródziemnego oraz w Indiach i Australii. Karob zawiera wiele cennych składników odżywczych i charakteryzuje się ciekawym smakiem i aromatem. Najpopularniejsze postaci karobu to melasa karobowa oraz karob w proszku, czasami można spotkać całe strączki rośliny, które nadają się do spożywania na surowo.

Karob – dobry zamiennik kakao

Jedną z charakterystycznych cech karobu jest jego smak i zapach, który przypomina kakao. Karobowy proszek ma jasnobrązowy kolor i słodszy smak niż kakao. W dodatku ma niższą zawartość tłuszczu i może być używany przez osoby uczulone na kakao. Karob nie zawiera również kofeiny, przez co spokojnie mogą go spożywać małe dzieci, kobiety w ciąży i karmiące piersią. Karob to całkowicie naturalny i bezpieczny produkt, odpowiedni jako element zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety.

Karmelowy, słodki smak karobu sprawia, że można go używać w wielu deserach i wypiekach oraz jako naturalny, zdrowy zamiennik cukru.

Jak stosować karob?

Jako popularny zamiennik kakao karob znajduje szerokie zastosowanie w sztuce kulinarnej. Nie tylko nadaje delikatnej, czekoladowej barwy wypiekom, ale także naśladuje smak kakao, choć nie posiada gorzkiego posmaku. Karob z powodzeniem można stosować w takich potrawach jak:

– owsianka,

– smoothie,

– ciasta np. biszkopt,

– budyń,

– napoje np. karobowe „kakao”,

– krem do tortu,

– polewa do ciast,

– naleśniki i placuszki,

– tarty i tartaletki,

– domowy krem orzechowo-karobowy,

– domowe batony energetyczne.

Karob będzie także dobrym dodatkiem smakowym do jogurtu naturalnego lub jako posypka do napojów kawowych, a nawet deseru tiramisu oraz lodów. Z dodatkiem odpowiedniego oleju lub masła można też przygotować z karobu słodki sos do lodów i naleśników.

Wartości odżywcze karobu

Karob w przeciwieństwie do kakao nie zawiera kofeiny, ale zawiera duże ilości wartościowych dla organizmu witamin i minerałów. Znajdziemy w nim m.in. wapń, potas, żelazo, magnez, fosfor i błonnik, a także witaminy z grupy B oraz A, D i E. Jest także źródłem łatwo przyswajalnego białka i cukrów prostych, dzięki czemu szybko doda energii.

Zawarte w karobie związki przeciwutleniające sprzyjają zachowaniu dobrego wyglądu, a brak szczawianów czyni go produktem bezpiecznym dla osób, które muszą unikać tych związków w swojej diecie. Karob świetnie sprawdzi się w codziennej diecie jako źródło substancji odżywczych i dobrego smaku.

 

Kawa Inka wielu osobom przypomina czasy beztroskiego dzieciństwa kiedy to namiętnie była serwowana jako dodatek do przedszkolnego śniadania. Może właśnie dlatego, tak liczne grono dorosłych nadal chętnie po nią sięga. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat właściwości tego napoju to zapraszamy do lektury.

Kilka słów na temat kawy Inki

Kawa Inka, nazywana także kawą zbożową, jest esencją otrzymywaną z prażonych zbóż. Do jej produkcji najczęściej stosuje się:

  • jęczmień
  • żyto
  • orkisz
  • pszenicę.

Bardzo często jej smak wzbogacany jest różnego rodzaju dodatkami. Dosyć popularna jest np. kawa zbożowa z cykorią lub burakiem cukrowym. W okresie jesienno-zimowym chętnie sięgamy po kawę inkę z dodatkiem aromatycznych przypraw korzennych. Warto podkreślić fakt, że naturalna kawa zbożowa nie zawiera w swym składzie żadnych konserwantów ani barwników. Jej właściwości znacznie różnią się od kawy zawierającej kofeinę. To właśnie ze względu na brak tego składnika spożywanie kawy inki nie powoduje zmiany ciśnienia oraz efektu pobudzenia. Dlatego też kawa Inka może być podawana:

  • dzieciom w wieku przedszkolnym
  • kobietom w ciąży
  • osobom z chorobami układu pokarmowego
  • osobom cierpiącym na nadciśnienie tętnicze.

Kawa Inka może być spożywana z dodatkiem mleka lub śmietanki. Doskonale sprawdzi się zarówno jako rozgrzewający napój, jak i napój chłodzący gdy zaserwujemy ją z dodatkiem lodu.

Jogurty są nieodłącznym i wyjątkowo użytecznym dodatkiem w kuchni. Na sklepowych półkach znajdujemy jednak produkty, które nie zawsze odpowiadają naszym preferencjom. Częstokroć zawarte w nich dodatki takie jak cukier, sproszkowane mleko i dodatki smakowe sprawiają, że ze zdrowego posiłku otrzymujemy niekoniecznie zdrową przekąskę. Odpowiedzią na ten problem jest jogurt L+ pakowany w saszetkach. Poniższy tekst opowiada o tym, jakie są największe zalety opisanego rozwiązania i jak można samodzielnie wykorzystać je w domu do stworzenia sprawdzonego, zdrowego jogurtu.

Jogurt L+ to łatwy sposób na pożywny posiłek

Produkcja jogurtu większości z nas kojarzy się ze skomplikowanym technologicznie procesem. Panujące w społeczeństwie przekonanie o trudności związanej z produkcją skutecznie zniechęca nas do podjęcia samodzielnego działania. Mamy tendencję do polegania na sklepach i ich dostawcach. Powoduje to, że nasz wybór jest ograniczony, a my nie możemy cieszyć się możliwie najzdrowszą żywnością.

Możemy sobie z tym problemem bardzo prosto poradzić, wykorzystując rozwiązanie w postaci jogurtu L+, czyli kompletu bakterii mlekowych. W ich skład wchodzą następujące szczepy: Lactococcus acidophilus, Streptococcus thermophilus oraz Bifidobakterium lactis. Proponowany zestaw umożliwia w zaciszu własnego domu przygotowanie wartościowego i wolnego od przetworzonych składników jogurtu.

Wartości odżywcze nie ograniczają się do kwasu mlekowego i bakterii. Pamiętajmy o witaminach z grupy B (B2/B12), K i A. Lekarze nie bez przyczyny polecają codziennie spożywać jedną porcję jogurtu naturalnego. Niesie on ze sobą wiele korzyści właśnie w postaci bakterii probiotycznych i witamin. Wspomniane witaminy odpowiedzialne są za prawidłowy rozwój kośćca, pracę mózgu i ostrość wzroku.

Dlaczego warto wybrać Jogurt L+?

Jogurt L+ pozwala na przeprowadzenie tzw. terapii jogurtowej. Choć początkowo może brzmieć to absurdalnie, rzeczywiście możemy wspomóc się zawartymi w jogurtach bakteriami. Niewątpliwie nasze trawienie i stan układu pokarmowego jest uzależnione od tego co spożywamy. Ważne jest to, aby o żywienie dbać kompleksowo dostarczając sobie dodatków wspomagających. Codzienne spożywanie produktów z bakteriami probiotycznymi przyczynia się do polepszenia stanu mikroflory jelitowej.

W przypadku jogurtu L+ nie musimy martwić się o datę przydatności do spożycia. Bakterie jogurtu L+ możemy wykorzystać w dowolnym momencie, kiedy tylko najdzie nas na to ochota. Istotna jest także wydajność jogurtu +l kempisty. Z jednej saszetki otrzymujemy aż 1 litr jogurtu naturalnego domowej roboty.